Værkstedschefen

Miljø Ikon BHS

MILJØ

ISO 14001:2015-CERTIFICERET

Kvalitets logo BHS

KVALITET

ISO 9001:2015-CERTIFICERET

LØSNINGSORIENTERET

Passion for Solutions

BHS Medarbejder
  • Rasmus Pedersen,

  • Ansat siden 2008

  • Uddannet Lastvognsmekaniker

Hvad laver du?

Til dagligt står jeg for at styre slagets gang på værkstedet BHS Service Center. Vi har pt 10 svende og 4 lærlinge ansat.

Mine primære arbejdsopgaver består af den daglige kontakt med kunderne og imødekomme dem med hjælp til reparation deres lastbiler. Jeg sætter mine kollegaer i gang med opgaven, hvorefter jeg opretter ordrer på de reservedele, der skal bruges til reparationen. 

Jeg sidder også med ansvaret for at godkende fakturarer, inden de skal sendes afsted til kunden, samt vores forsikringssager  Alt i alt har jeg det generelle overblik, og jeg kan godt lide at have en finger med i spillet alle steder. 

BHS Service center billede
Service Center

Hvad er det mest spændende og udfordrende ved at arbejde i BHS Service Center?

Det mest spændende og udfordrende ved at være værkstedschef og i øvrigt mekaniker hos BHS er, at der er ikke to dage, der er ens. Vi arbejder med forskellige udfordringer og nødsituationer hver dag, der pludselig kommer ind fra gaden og skal løses nu og her.

Jeg synes, at det er fedt, når vi kan få disse situationer løst hurtigst muligt og dermed sørge for, at kunderne kan komme videre i en fart. Det kan dog også være lidt hektisk, og derfor er det dejligt at kunne slappe af, når dagen er oppe.

Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er udlært som lastvognsmekaniker hos BHS og har arbejdet med det i 90 procent af min tid ved BHS. Siden hen er er jeg blevet værkfører, og i mit nuværende arbejde som værkfører kan jeg mærke, at det har en stor betydning, fordi jeg har stor faglig og praktisk erfaring i bagagen, som jeg kan trække på.

Derudover har jeg også fået af vide, at jeg er høflig og udadvent som person, og det er vigtigt som værkfører, når jeg skal arbejde tæt sammen med kunder og kollegaer. Derudover jeg også god til at holde hovedet koldt i pressede situationer, så hver opgave løses på den rigtige måde.

Hvilke tre ting er de vigtigste for dig ved at arbejde i en virksomhed som BHS Logistics?

  1. Sammenhold
  2. Fantastiske medarbejdere/kollegaer
  3. Humor i dagligdagen

Hvorfor er BHS Logistics en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?

BHS Logistics/BHS Service Center er en attraktiv virksomhed for mig, fordi jeg føler mig hjemme, når jeg er på arbejde. Jeg glæder mig hver morgen til, at jeg skal afsted, og når jeg har fri, ser jeg allerede frem til næste dag og til at arbejde sammen med mine gode kollegaer.

  • Du kender – eller har en brændende lyst til at lære transportbranchen at kende.
  • Du har et godt købmandskab – er resultatorienteret og omkostningsbevidst, og kan arbejde selvstændigt.
  • Du brænder for optimale og omkostningsbevidste løsninger for kunderne
  • Du arbejder struktureret, omhyggeligt og har overblik, så du forstår at holde hovedet koldt i pressede situationer.
  • Du er god til kontakten og kommunikationen med kunder og BHS’ere.
  • Du taler og skriver både dansk og engelsk

Værkstedschefen

Værkstedschefen